Iedereen โdigitaal fitโ houden, dat is een uitdaging. Op 31 maart kwamen verschillende initiatieven die bijdragen aan digitale inclusie samen om oplossingen te vinden rondom dit thema. Conclusies?
- ๐น๐๐๐๐ค ๐๐ข๐ ๐ข๐ญ๐๐ฅ๐ ๐๐ข๐๐ง๐ฌ๐ญ๐๐ง ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ข๐๐๐๐ซ๐๐๐ง ๐ญ๐จ๐๐ ๐๐ง๐ค๐๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค: Minder ingewikkelde websites en apps, meer gebruiksvriendelijke taal en duidelijke stappen.
- ๐น ๐๐๐ซ๐๐ง๐ญ๐ฐ๐จ๐จ๐ซ๐๐๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ก๐๐ข๐ ๐ฅ๐ข๐ ๐ญ ๐๐ซ๐๐๐๐ซ ๐๐๐ง ๐๐ข๐ฃ ๐๐ ๐ ๐๐๐ซ๐ฎ๐ข๐ค๐๐ซ: Ook overheid, bedrijven en zorginstellingen moeten zorgen voor begrijpelijke en toegankelijke technologie.
- ๐น ๐๐ฅ๐ญ๐ข๐ฃ๐ ๐๐๐ง ๐จ๐๐๐ฅ๐ข๐ง๐ ๐๐ฅ๐ญ๐๐ซ๐ง๐๐ญ๐ข๐๐: Niet iedereen kan of wil alles online regelen. Daarom moeten belangrijke diensten, zoals bankzaken of overheidsdiensten, ook telefonisch of fysiek beschikbaar blijven.
- ๐น๐๐๐๐ซ ๐ก๐ฎ๐ฅ๐ฉ ๐๐ง ๐๐๐ ๐๐ฅ๐๐ข๐๐ข๐ง๐ : Veel mensen willen digitaal vaardiger worden, maar weten niet waar te beginnen. Trainingen via bibliotheken of hulppunten kunnen hierin een belangrijke rol spelen
Een inclusieve aanpak isย design for allย en nietย one size fits all. Maar wie pakt hierin de verantwoordelijkheid? En wie vangt de mensen op die nu nog digitaal buitenspel staan?
Op 8 april praten we hierover verder tijdens de bijeenkomst van Ouder Worden 2040



